Lapkričio 22 d. VSMC salėje vyko atvira pamoka, skirta tarptautinio Erasmus+ projekto rezultatų pristatymui ir intelektinio produkto, sukurto projekto metu, praktiniam pritaikymui.
Projekto pavadinimas „Tarpasmeninių įgūdžių ugdymas“(Pathways to Teaching Identities). Bendrasis projekto tikslas – skatinti suaugusiųjų švietėjų tarpasmeninių įgūdžių ugdymą ir ištirti kompetencijomis grindžiamo požiūrio poveikį mokymo ir mokymosi procesui. Projekto metu buvo sukurtas „Tarpasmeninių įgūdžių mokymo vadovas“ ir būtent šiame vadove yra pristatomi praktiniai užsiėmimai, skirti:
- pagerinti besimokančiųjų kultūrinio sąmoningumo formavimą konkrečioje bendruomenėje;
- tobulinti besimokančiųjų kritinį mąstymą ir analitinius įgūdžius;
- tobulinti suaugusiųjų švietėjų gebėjimus integruoti tarpasmeninių įgūdžių ugdymą į suaugusiųjų švietimą.
Atviros pamokos metu buvo išbandyti du praktiniai užsiėmimai:
- „Galios žygis“ – ši veikla, pasitelkiant bendruomenės modeliavimo priemonę, padeda pavaizduoti suaugusiųjų besimokančiųjų mokymosi ribotumą, kurį lemia diskriminacija, rasizmas ir lyčių lygybės problemos. Visi gimdami turi vienodas sąlygas, bet galiausiai atsiduria labai skirtingose padėtyse, todėl dalyviai turėtų apmąstyti galios struktūras bendruomenėje, nustatyti marginalizuotas grupes ir aptarti strategijas, kaip jas įtraukti į procesą.
- „Suaugę – amžius dėmesio centre“ veikla skirta supažindinti besimokančiuosius su ateities perspektyvomis ir paskatinti juos taikyti naujas sąvokas savo gyvenime. Padėti besimokantiesiems dalytis asmenine patirtimi ir aptarti kitokį požiūrį, skatinti priimti įvairias nuomones apie tai, kaip asmenys supranta savo amžiaus vaidmenį bandant sukurti įtraukią mokymosi aplinką mišraus amžiaus suaugusiųjų besimokančiųjų grupėse.
Mokiniai šios pamokos metu pabandė suprasti, ką reiškia nelygios sąlygos ir galimybės gyvenant, atrodytų, vienoje bendruomenėje, o taip pat susimąstė, kas yra amžius ir senatvė.
Pamoką vedė ir informaciją parengė anglų kalbos mokytoja metodininkė Ana Tymčiuk