2024-03-27 Integruota etikos ir istorijos pamoka „Lukiškių kalėjimo 2.0 252 kamera“ pagal „Vilnius yra mokykla“ platformos medžiagą


Kovo 27 d. VSMC III-IV klasių mokiniai dalyvavo  „Vilnius yra mokykla“ platformos siūlomoje pamokoje netradicinėje erdvėje „Lukiškių kalėjimo 2.0 252 kamera“. Pamoką vedė etikos mokytoja metodininkė Ilona Mikulėnienė ir istorijos mokytoja metodininkė Anžela Jablonskaitė.

Istorijos mokytoja papasakojo mokiniams apie kalėjimo atsiradimo istoriją – jis, baigtas statyti 1905 m., carinės Rusijos laikais, buvo viena moderniausių įkalinimo įstaigų imperijoje ir brangiausias pastatas regione. Mokytoja papasakojo ir apie garsiausius čia kalėjusius kalinius, jų įvykdytus nusikaltimus. Su mokiniais perėję kalėjimo erdves pamoką tęsėme kameroje. Pamokos dalyviai atliko etikos mokytojos pasiūlytą užduotį išsirinkti saugiausią vietą arba paviršių, esantį aplinkoje. Dalinantis mintimis apie tai, kokia vieta mokiniams pasirodė saugiausia, išryškėjo išgyvenimo kalėjime (o gal ir gyvenime) sąlygos – vieni rinktųsi atskirtį – vienutę, patalpą su grotomis, ar net tualetą – nes didžiausią grėsmę jaustų iš kitų kalinių, kiti rinktųsi gultą, bendrą kamerą – ir išgyvenimą sietų su bendravimu, susitarimu, draugyste, tam tikromis taisyklėmis, dar kiti rinktųsi vietą, susijusią su šilumos ir šviesos šaltiniu, – langą, radiatorių, tai jiems primintų, kad bet kurioje nykiausioje vietoje gali rasti šviesą, šilumą, viltį. Vėliau mokiniai atliko grupinį darbą – taikydami asociacijų metodą kūrė kalėjimo apibrėžimą. Štai vienas iš jų: „Kalėjimas – tai baimė nepažinti rytojaus“.

Pamokos tokiose erdvėse išties yra unikalios ir ši mokiniams labai patiko, nes išgirsta informacija ir patirti pojūčiai tik sustiprino suvokimą – kaip gera būti laisvam laisvėje.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Parengė etikos mokytoja Ilona Mikulėnienė


Skip to content