Ar smagu patirti mokymosi sėkmę?


Negali žmogaus kažko išmokyti.

Gali padėti jam atrasti tai savyje.

Galileo Galilei

Profesinė kompetencija – kūrybiškumas – įstaigos įvaizdžio kūrimo sėkmės raktas! Šie žodžiai simbolizuoja visų suaugusiųjų švietėjų ir suaugusių besimokančiųjų mokymosi procesą, apie kurį kartu su Vilniaus miesto suaugusiųjų švietėjais džiugiai ir interaktyviai diskutavome 2016 m. lapkričio 18 d. Vilniaus suaugusiųjų mokymo centre (VSMC). Erasmus+ KA1 projekto „Profesinių komunikacijos kompetencijų tobulinimas plečiant organizacijos įvaizdį“ sklaidos renginiu pabaigėme 2016 m. Suaugusiųjų švietimo savaitę „Mokymosi spalvos“.

Renginyje VSMC anglų kalbos mokytojai Ana Tymčiuk ir Vladimiras Vdovičenko, matematikos ir informacinių technologijų mokytoja Jelena Aleknienė, lietuvių kalbos mokytoja Vilma Markevičiūtė pasidalijo patirtimi, įgyta tarptautiniuose kvalifikacijos tobulinimo kursuose Maltoje („Anglų kalbos įgūdžių tobulinimas“) ir Kipre („Koučingo metodo taikymas ugdymo procese“). Aptarėme koučingo metodo filosofiją ir mokymosi procesą, ryšius su andragogo darbu. Praktiškai išbandėme metodą – užduotimis pagrįstą mokymąsi. Žinoma, daug šių dviejų metodų elementų suaugusiųjų švietėjai jau taiko ugdymo procese, bet kartais tiesiog to net nepastebi.

Pasiūlėme renginio dalyviams keletą praktinių žaidimų – užduočių, padedančių suvokti koučingo filosofiją, atrasti kūrybiško mokymosi džiaugsmą ir įsiklausyti į šalia esantį žmogų (kolegą, komandos narį). Daug emocijų ir nuoširdaus juoko suteikė susipažinimo žaidimas „Nuotrauka, simbolizuojanti mane darbe“, sukūręs šiltą ir saugią aplinką tolimesnei veiklai. Po pagrindinių sąvokų pristatymo dalyviams pasiūlėme priimti iššūkį – pažiūrėti kelių minučių filmuką „Kas yra koučingas?“ anglų kalba. Netgi šios kalbos nemokantys andragogai suprato istorijos esmę ir suvokė, jog kartais simbolių ar neverbalinė kalba taip pat yra puikus mokymosi būdas. Taigi išdrįsome pasiūlyti dar didesnį iššūkį – susipažinti su Kipru anglų kalba, išmokti dešimt naujų žodžių taikant užduotimis pagrįsto mokymosi metodą. Komandose buvo labai gerai mokančių anglų kalbą ir jos nemokančių mokytojų, tad tikslas buvo ne individualus kiekvieno nario laimėjimas, o bendradarbiaujant tarpusavyje kiekvienam komandos nariui išmokti po dešimt naujų angliškų žodžių. Individualaus įsivertinimo etape dalyviams pasiūlėme dar vieną iššūkį – per kelias minutes išmokti naudotis nauja išmaniąja programėle ir pasitikrinti įgytas žinias apie koučingo metodą ir Kiprą. Dalyviai naudodami savo išmaniuosius telefonus ar planšetinius kompiuterius prisijungė prie programėlės. Atsakymą iš keturių variantų reikėjo pasirinkti per labai trumpą laiką, tad kartais technika kai kurių dalyvių tiesiog neklausė ar veikė per lėtai. Todėl ekspresyvus dialogas vyko ne tik su komandos nariais, bet ir su išmaniaisiais įrenginiais. Renginio pabaigoje penki geriausiai užduotį atlikę dalyviai buvo apdovanoti  gimnazijos firminėmis atminimo dovanėlėmis.

Taigi suaugusiųjų švietėjai patyrė, kad mokymosi sėkmė priklauso tik nuo jų pačių. Kokią mokymosi aplinką, ryšius su besimokančiuoju sukursime, kokius motyvavimo metodus pasirinksime, kaip gebėsime priimti iššūkius ar padėti atrasti mokymosi spalvas sau ir aplink mus esantiems žmonėms, tokia bus mūsų pačių individuali profesinė ir organizacijos sėkmė.

Parengė Vilma Markevičiūtė,

lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė

2016-11-18-nuotr


Skip to content