2020 m. spalio 10-ąją vyko virtuali pamoka-ekskursija nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje.
Pamoką vedė rusų kalbos mokytoja Galina Černyšiova IV D gimn. klasės mokiniams.
Susipažinome su Martyno Mažvydo nacionalinės bibliotekos erdvėmis, skirtomis ne tik darbui, bet ir laisvalaikiui, edukacijai: (https://www.youtube.com/watch?v=-cRj3GctdLs.
Sužinojome, kad Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos pastato analizė pasitelkus erdvės semiotikos priemones Algirdo Juliaus Greimo ir jo mokyklos semiotika dažniausiai siejama su kalba, bet iš tiesų jos užmojis platesnis. Skiriami du pamatiniai, didžiausios apimties ir vienas kitą dengiantys reikšmės kūrimo procesai: natūralioji (žodinė) kalba ir natūralusis pasaulis. Natūralusis pasaulis – tai ne gamta, o reikšmės, prieinamos be kalbos, per jusles. Viena tokio tyrinėjimo sričių yra erdvės ir architektūros semiotika, kuriai kuriantis dalyvavo ir pats A. J. Greimas. Semiotinė analizė gali atskleisti, kaip judėjimas erdvėje kuria tam tikrą numanomą pasakojimą, kokius naudotojų vaidmenis ir tarpusavio santykius siūlo funkcinis erdvės paskirstymas, koks yra estetinis architektūrinių ir interjero sprendimų paveikumas, kokias vertes teigia ir neigia bendras pasirinktos erdvės būvis ir jos santykis su išore. Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos pastato semiotinės analizės tikslas – pademonstruoti, kad pastatas yra ne tiesiog patalpa tam tikroms funkcijoms atlikti, bet reikšmių ir patirčių visuma:
https://www.youtube.com/watch?v=h7UTBdcDVOI
Parengė rusų kalbos vyresn. mokytoja Galina Černyšiova