Suaugusiųjų mokymosi savaitė „Mokymosi sodai“
2025 m. lapkričio 24–28 d. d. Lietuvos suaugusiųjų švietimo asociacija kvietė įvairias įstaigas ir organizacijas į 26-ąją suaugusiųjų mokymosi savaitę „Mokymosi sodai“. Suaugusiųjų bendruomenės buvo kviečiamos pamatyti, išgirsti ir suprasti, kad vienas iš pasaulio stebuklų ir yra mokymosi sodas. Mikalojus Konstantinas Čiurlionis yra pasakęs: „Daug stebuklų yra pasaulyje, tik ne visiems jie prieinami; vieniems dėl to, kad jų negirdi ir nemato, kitiems dėl to, kad jų nesupranta“.
Vilniaus suaugusiųjų mokyklos (gimnazijos ir centrai), kaip ir kasmet, šiose iniciatyvose aktyviai dalyvavo siekdami auginti supratimą, kad mokymasis svarbus asmeninio gyvenimo kokybei ir visuomenės pažangai, ginti mokymąsi nuo nepasitikėjimo ir abejingumo, stiprinti andragogų profesines kompetencijas.
VSMC gimnazijos erdvėse lapkričio 24–28 d. buvo galima aplankyti I A, II A, III G gimn. klasių mokinių kūrybinių darbų parodas ,,Simbolių prasmė M. K. Čiurlionio kūryboje“ (kuratorė lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė Vilma Kruopienė). Mokiniai analizuodami M. K. Čiurlionio tekstus, dailės ir muzikinius kūrinius išskyrė kūrėjui būdingus simbolius, juos interpretavo ir vizualizavo su pasirinkta IT programėle (Artguru, Canva ir kt.). Dirbdami komandose parodoms VSMC erdvėse atrinko savo darbus temomis, atliepiančiomis suaugusiųjų mokymosi savaitės idėjas: ,,nematomi, negirdami ar nesuprantami, bet jaučiami – stebuklai ir angelai”.
Lapkričio 24–25 d. III-IV gimnazijos klasių mokiniams ir miesto svečiams vyko atviros integruotos pamokos. Geografijos pamoką – diskusiją „M. K. Čiurlionio geografija“ vedė etikos ir geografijos mokytoja metodininkė Ilona Mikulėnienė. III D ir IV D gimn. klasių mokiniai susipažino su žymiojo kompozitoriaus ir dailininko kūryba: klausydamiesi muzikos, žiūrėdami ir analizuodami paveikslus jie siejo meną su geografija. Diskutavo apie Visatos atsiradimą, Didžiojo sprogimo teoriją, taip pat nagrinėjo Čiurlionio viršukalnę Pamyro kalnuose ir Raigardo slėnį Dzūkijoje. Ši pamoka skatino mokinius išplėsti savo žinias apie gamtą, meną ir kosmosą, sujungiant juos į vieningą visumą. Integruotą lietuvių kalbos ir literatūros bei matematikos pamoką „Interpretuojame M. K. Čiurlionį“ vedė lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Oksana Aleknavičius ir matematikos, informacinių technologijų mokytoja metodininkė Jelena Aleknienė. III A gimn. klasės mokiniai apžvelgę M. K. Čiurlionio paveikslus, jo kūrybai kitų autorių skirtus eilėraščius, susipažinę, kaip parašyti teisingą užklausą, kūrė užklausas ir generavo paveikslus, panašius į M. K. Čiurlionio. Mokiniai patobulino kūrybiškumo ir IT kompetencijas.
Lapkričio 26 d. mūsų gimnazija organizavo Vilniaus suaugusiųjų mokyklų bendrą renginį – dirbtuves „Mokymosi sodai“ (koordinatorės direktorė Natalja Kimso, bibliotekininkė ir ekonomikos mokytoja Jolanta Mačichinienė). Renginyje dalyvavo gimnazijos kuratorė Bendrojo ugdymo skyriaus vyriausioji specialistė Raminta Palionė, Vilniaus miesto suaugusiųjų mokymo įstaigų direktoriai, mokytojai ir mokiniai. Kiekviena suaugusiųjų mokykla organizavo su M. K. Čiurlioniu susijusias dirbtuves. Gabrielės-Petkevičaitės Bitės SMC dirbtuvių tema „Čiurlionio socialinių tinklų portretas”: dalyviai turėjo galimybę sukurti Čiurlionio facebook profilį. Iš duotos informacijos reikėjo atrinkti jo gyvenimo faktus, kūrybos etapus, pomėgius. ,,Varpo” SG – „Piešiu muziką“: dalyviai klausydami Čiurlionio muzikos akvarele kūrė piešinius pasirinkta tema: jūra, miškas, pieva ir kt. ,,Židinio” SG – „Atspėk paveikslą iš muzikos, o muziką – iš paveikslo“: dalyviai klausydami Čiurlionio sonatos dalių turėjo susieti muziką su demonstruojamais 5 paveikslais. Vilniaus suaugusiųjų mokymo centro – „Sugretintos vizijos: Čiurlionio kūryba ir dirbtinis intelektas“: dalyviai buvo kviečiami atpažinti, kurie paveikslai yra tikri M. K. Čiurlionio darbai, o kurie – dirbtinio intelekto sukurti. Ši veikla padėjo suprasti, kaip lengva DI atkurti žinomų menininkų stilių ir kaip sunku vizualiai atskirti tikrą kūrinį nuo sukurto algoritmo. Užsiėmimo metu taip pat aptartos DI keliamos grėsmės – autentiškumo praradimas, netikrų faktų sklaida ir kūrybos nuvertėjimas. Po dirbtuvių vyko refleksija. Dalyviai pasidalijo įspūdžiais ir patirtomis emocijomis: smagu išmokti tiek daug naujų dalykų per tokį trumpą laiką.
Vilniaus suaugusiųjų mokyklų bendruomenės visą savaitę kvietė pamatyti, išgirsti ir suprasti, jog kūrybiškas mokymasis skatina atrasti suaugusiųjų besimokančiųjų talentus, atviros veiklos skatina dalintis mokymosi patirtimi ir bendryste.

