Suaugusiųjų mokymosi savaitės renginys: menas, technologijos ir kritinis žvilgsnis į DI
Lapkričio 26 d. minint 26-ąją suaugusiųjų mokymosi savaitę Vilniaus suaugusiųjų mokymo centre (toliau VSMC) vyko Vilniaus suaugusiųjų mokyklų bendras renginys – kūrybinės edukacinės dirbtuvės „Mokymosi sodai“.
VSMC komanda parengė dirbtuves „Sugretintos vizijos: Čiurlionio kūryba ir dirbtinis intelektas“, skirtas dirbtinio intelekto galimybėms ir grėsmėms pažinti. Organizatoriai kvietė kitų ugdymo įstaigų komandas į interaktyvią užduotį: atskirti, kurie M. K. Čiurlionio paveikslai yra autentiški, o kurie – dirbtinio intelekto sukurti jų stilistiniai atvaizdai. Ši veikla parodė, kaip tiksliai DI gali atkartoti žinomo menininko braižą ir kaip sunku tampa atskirti tikrą kūrinį nuo sukurtos imitacijos.
Dirbtuvių metu aptartos pagrindinės DI keliamos rizikos: autentiškumo praradimas, klaidinančių vaizdų ir netikrų faktų sklaida bei žmogaus kūrybos nuvertėjimas. Akcentuota, kad nors DI gali palengvinti mokymąsi, kūrybą ir informacijos paiešką, jis reikalauja kritinio mąstymo, atsakomybės ir gebėjimo atpažinti galimas manipuliacijas.
Dirbtuvių metu taip pat pristatytas Vilniaus suaugusiųjų mokymo centro vykdomas Erasmus+ KA1 projektas „Šiuolaikinių informacinių, komunikacinių technologijų ir dirbtinio intelekto integravimas į ugdymo procesą“. Projekto tikslas – stiprinti mokytojų skaitmenines kompetencijas, skatinti sąmoningą DI naudojimą ir suteikti žinių, kaip technologijas taikyti saugiai, tikslingai ir kūrybiškai.
Dirbtuvės sulaukė didelio susidomėjimo ir tapo puikia proga kalbėti apie tai, kaip technologijos keičia mūsų kasdienybę, mokymąsi ir kūrybą bei kaip svarbu šiame pokytyje išlikti kritiškiems ir atsakingiems.
Parengė bibliotekininkė, ekonomikos ir verslumo mokytoja Jolanta Mačichinienė

