Rugsėjo 8 dieną pasaulis 50 kartą mini Tarptautinę raštingumo dieną. UNESCO generalinė direktorė Irina Bokova teigia, kad žmonijos gerovė ir taika neįmanoma be visuotinio kokybiško švietimo ir visą gyvenimą trunkančio mokymosi. Tarptautinės raštingumo dienos proga Lietuvos nacionalinės UNESCO komisijos ir valstybinės lietuvių kalbos komisijos parengtame bendrame pranešime akcentuojamas glaudus medijų ir informacinio raštingumo ryšys: „UNESCO vartoja sudėtinį medijų ir informacinio raštingumo (angl. media and information literacy, MIL) terminą, kuris apima visas medijas ir žiniasklaidą (spaudą, radiją ir televiziją, kiną, reklamą, internetą ir kt.), kitus informacijos teikėjus (įskaitant bibliotekas, archyvus, muziejus)“.
2016 m. rugsėjo 8-16 d. mūsų gimnazijos bendruomenė, siekdama kalbinio ir informacinio raštingumo gebėjimų stiprinimo, organizavo akciją „Knyga neša žinią!“, skirtą 2016-iesiems – Bibliotekų metams ir Tarptautinei raštingumo dienai paminėti.
Visą savaitę gimnazijos I-IV kl. mokiniai ir mokytojai lankėsi bibliotekoje, įvairių dalykų pamokose diskutavo apie raštingumo ir knygos reikšmę, susipažino su kiekvieno dalyko siūlomais mokymąsi paįvairinančiais medijų šaltiniais, VSMC nuotolinio mokymo platformoje esančia medžiaga. Lietuvių kalbos pamokose rašė diktantą „Nenoriu vaikiškų knygų“ (Pagal Romualdą Granauską), kūrė samprotavimo pastraipą „Reikia ne žodžiais, bet gyvenimu aiškiai apsispręsti, kokios yra tavo vertybės“ (Sigitas Tamkevičius). Matematikos ir informatikos pamokose mokiniai analizavo medijų ir informacinio raštingumo ryšio svarbą, kaip visa tai galima praktiškai panaudoti ieškant informacijos ar ruošiant namų darbus.
Nuo šių metų rugsėjo 15 d. VSMC prasidėjo mokymai gimnazijos ir miesto mokytojams pagal neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programą „Informacinis, kompiuterinis ir skaitmeninis raštingumas“, kurios tikslas nuolat skatinti IT raštingumą.
Taigi, mūsų gimnazijos bendruomenės veikloje raštingumo samprata nuolat siejama su besikeičiančiais visuomenės poreikiais, juk šiuolaikiniam žmogui svarbūs ne tik kalbos vartojimo įgūdžiai, bet ir komunikaciniai gebėjimai, profesinė ir informacinių technologijų kalba.
Lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Vilma Markevičiūtė